Problemen met Zoom?

  Sommigen hebben problemen met Zoom.

De meest waarschijnlijke oorzaken staan hieronder:
  • Als je de zoom-applicatie gebruikt, controleer dan of er updates zijn. Als je alleen op de link klikt en elke keer een kleine applicatie downloadt is dit niet van toepassing.
  • Herstart regelmatig de tablet of laptop. Soms wil een tablet of laptop zaken opschonen, en overbodige processen opruimen die er voor zorgen dat Zoom onvoldoende geheugen of processorcapaciteit krijgt.
  • Controleer de verbinding. Het feit dat de verbinding wegvalt is een aanwijzing dat dit een oorzaak kan zijn. Ga hiervoor met de tablet of laptop naar ziggo.nl/speedtest (maakt niet uit of je Ziggo hebt of niet). Leg de tablet op exact dezelfde plek en manier als bij de training (jouw Wifi ontvangst zou op sommige plekken slecht kunnen zijn). Voer de test uit. Het gaat hierbij vooral om de download snelheid. Als dit hoger is dan zo'n 4 Mbps dan zou het voldoende moeten zijn. Sta je op een plek in huis op afstand van de router, bijv. kelder of juist zolder? Als dit de oorzaak is dan zal je ben ik bang op een andere plek in huis moeten sporten.
  • Kijk of je tablet of laptop problemen heeft met een andere videobron. Ga naar youtube.com/watch?v=QAUzWtLMnU0 en kijk of deze video (na de irritante reclame) met geluid wel goed afspeelt. Voor de zekerheid ook hier weer de tablet of laptop op dezelfde plek als bij de training.

Video uitleg:


General Zoom problem fixes

Shut down apps you're not using: Zoom and any video application can be demanding on your computer and internet connection, so it's worth shutting down apps you don't need if you're having problems. That frees up resources for Zoom to use.

Make sure you're using the latest version of Zoom: There have been a number of Zoom updates recently, the latest version at the time of writing is Zoom 5.5.2, so it's worth checking that you're using the latest version of the app. You'll usually be prompted to update when you open Zoom if there's an update, but it's always worth checking, as some features change between updates.

My app keeps crashing or closing: First of all, do both of the things above. If you're still having problems, try restarting your computer. If that doesn't solve it, check if there are any software updates for your computer.

Zoom says my connection is unstable: Unfortunatly this happens from time to time. This is a local connection problem so the first thing is to check your Wi-Fi connection or wired connection. It's worth running a speed test - just Google speed test and you'll get the option to run a quick test where you can see if there really is a speed problem. If you're using Wi-Fi, see if you can plug into a wired connection instead, as it's likely to be more stable than Wi-Fi, or move closer to your router. This is definitely worth doing if you always have a connection problem on Zoom. If it's a one-off problem, there's likely nothing you can do about it except wait for the problem to pass - you could try stopping all other activity on your connection to let Zoom have all the bandwidth available.

Adjust your computer's settings
  • Restart your Zoom client.
  • Restart your computer.
  • Update system drivers, especially network drivers, if necessary.
  • Close out of any unneeded programs, especially those that use the internet. This could include office applications, additional browser tabs, or anything that uses system or network resources. Closing out of these items will free more system resources for Zoom to use.
  • Stop all downloads, uploads, or other unnecessary processes that are using network resources.
  • Ensure that your devices are up to date.
  • Ensure that your application(s) are up to date, especially the Zoom client.
  • Disconnect from any VPNs you may be using.
  • zet video uit!